24 Haziran 2012 Pazar

Hayal ve Hakikat


HAYAL VE HAKİKAT

            sanatın içinde olan bir genç olarak hiç dikkatimi çekmemiş olan bir konu üstünde araştırma yapmaya başladım konu hayatımızın içinde olan ve her zaman tartışılan klişe bir konu kadınlar ve sanat benim çok üstünde durmadığım ancak bir sergi ile yeniden bazı soruları sormama neden olan bir konu oldu. bu bağlamda serginin kendi adıma olumlu bir yönü olarak kabul edebilirim. es geçtiğim bir durumu tekrar düşünmeme sebep oldu.

 konu kadınlar olunca her zaman erkek hegemonyası ve kadın üzerindeki sosyal üstünlüğü ve psikolojik baskısı olduğu söylenir, yanlış da sayılmaz. ancak değişen ve gelişen dünyada kadınların yerinin hala eskisi gibi olduğunu düşünmüyorum. her konuda olduğu gibi sanatta da böyle bir durumdan bahsedilmesi yanlış olur. hele ki bu bir çağdaş sanat sergisi ise serginin isminden de anladığımız gibi belki geçmişte hayal olabilecek bir sergi olabilir ancak artık olmaması gerekir.
           
            serginin yurt dışına yansıması ise aslında bahsettiğim şeyle doğru orantılı bir haberde dikkatimi çekmişti yabancı bir gazetede haber şu şekilde yansımıştı “Hayal ve Hakikat:Türkiye'den Modern ve Çağdaş Kadın Sanatçılar” sergisinin, Osmanlı döneminin neredeyse unutulmuş ressamlarını, bugünkü Türkiye'nin çağdaş kadın sanatçılarıyla biraraya getirdiğini yazdı.
sergiyle ilgili araştırma ve yazıları okurken ilgimi çeken bir başka şey ise haşmet babaoğlunun köşe yazısıydı.

 ''sergisinin bir bölümüne de yansıyan modern plastik sanatlar fena halde tıkanmış durumda artık! Atılan taş hiçbir şeyi vurmuyor. Laf kalabalığına benzer bir malzeme, fikir ve kavram kalabalığı var. O kadar çok şey anlatmak istiyorlar ama ortaya çıkan şey çok cılız. Modern sanat zaten bir tıkanıklık içinde, bu sergiyle gördüm ki Türkiye'de daha bir tıkanmış vaziyette''
             
belki eleştiri işler üzerinden yapılırsa daha net anlayabiliriz. tek,tek bakıldığında benim düşünceme göre işlerin bir çok farklı döneme ait olması bakımından Türkiye'deki kadın sanatçıların sanat süreçlerini ve bize ulaştığı dönemi görmek açısından güzel bir deneyim gibi görüyorum. özellikle bir kaç iş yapıldıkları dönemleri dikkate alınırsa bu veya bu tarz sergilerin çok daha önceden de açılabileceğini düşündürtüyor. sanatta cinsiyetin çok önemli olmadığı ya da  işin hangi cinse ait olduğu izleyici tarafından çok önemsenecek bir durum olduğunu sanmıyorum bu bakımdan sanatta cins ayrımını doğru bulmuyorum. sanat ve sanatçı olması yeterli olmalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder