2 Haziran 2012 Cumartesi

1960 sonrası sanat ve yorumu dersi kapsamında yaptığımız ropörtajlar sonucunda hazırladığımız Gülçin Aksoy sunumu

Sanatçı

1965 doğumlu Gülçin Aksoy; Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü mezunu.

Yüksek Lisans ve Doktorasını Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünde yapmış.

Şuan faal olarak Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi Halı atölyesinde eğitmen olarak görev yapıyor.

 Klasik resim yaparak başlamış. İlk problemi neden iyi neden kötü sorgulaması olmuştur. ’’neden en başından beri fırça, tuval kullanmak zorundayız’’

Yazıyı tuvalde kullanmaya başladığı zaman gerçek sorgulamanın başladığını ve yazının resmi kavramsallaştırdığını söylemektedir.

Akademide formalist eğitim olduğunu ne yapman gerektiğini ama nedenini söylemediğine değindi.

İşlerinde yazı kullanmaya başlamıştır. Çünkü bir felsefecinin de edebiyatçının da dil ile öğrendiğini bunun yanılsamanın kuralı olduğunu düşünmektedir.

Tuvalin ötesindeki mantalite merakı onu bu yöne sürüklemiştir.

Anlatmak istediklerinde resmin veya diğer plastik öğelerin bir öneminin olmadığını sadece aracı olarak kullandığını söylemiştir.

‘’Fikrim için önemli olan neyse alıp kullanırım’’

 Disiplinlerarası geçişler o kadar kaygan ki o yüzden resim yapmıyorum yapmak da istemiyorum. O başka bir dünyaya bakmak ben o dünyadan bakmıyorum.

Aklınızdaki figür de formdur.

Örneğin; Cezanne kavramsal alanı da açmıştır.

geometrik şekillerle görmek kavramsaldır fakat yine de figürdür.
Atölye eğitimi tamamen görsel algı üzerinedir.

Mastır bitene kadar tuval ile hesaplaşmış.  Grafikerlik yaptığı dönemde pikaj yaparken renk ayrımı için kırmızı bant kullanılırmış bu yüzden de işlerinde kırmızı bant kullanmıştır.


'Kış Bahçesi', 'Winter Garden', 2011

Beltaş – BTA enstalasyonları yapmaya başlıyor. 

Memleketin kuruluşundan beri hakim olan derme çatma hale gönderme yapıyor.




‘’geçici fakat yüzyıl yok olmuyor. Yapışmış bir lanet gibi’’

Bu yüzden işlerinde plastik bant ve naylon kullanmayı seviyor.

Kaynak olmadığı için sorgulama evresinde STT’ ye katılmıştır. 

Bir kişinin iktidarında oluşan bir iktidar haline dönüşmeye başlamasından dolayı gruptan ayrılmıştır.

‘‘Güncel sanat tamamen niyete bağlıdır. Ekonomik göstergeler yükseldiği için güncel sanat da yükselmiştir.
Tüm refah ve sıkıntılı dönemlerde soyut sanat patlamıştır. İran ve Türkiye gibi doğu ülkelerinde yasaklar vardır bu yüzden modern sanat tavan yapmıştır.

Masa Üzerinde Koltuk Hatası









Geç kaldın




Boğucu Kültür








Türk sanatında kadının yerinin olmadığını bildiğimiz klasik sanat tarihini reddettiğini bunu batılı heteroseksüel beyaz erkeğin yazdığını düşünüyor.



"EVvel mekân içinde"

bir ev sergisi...




Gülçin Aksoy, Gözde İlkin, Yesemin Nur Toksoy, Necla Rüzgar

Tamamen bir espri üzerinden ismini almıştır.






yardımlarından dolayı Gülçin Aksoy'a teşekkürler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder