Sanatçı
1965 doğumlu Gülçin Aksoy; Samsun 19 Mayıs Üniversitesi
Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü mezunu.
Yüksek Lisans ve Doktorasını Mimar Sinan Güzel Sanatlar
Fakültesi Resim Bölümünde yapmış.
Şuan faal olarak Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi Halı
atölyesinde eğitmen olarak görev yapıyor.
Klasik resim
yaparak başlamış. İlk problemi neden iyi neden kötü sorgulaması olmuştur.
’’neden en başından beri fırça, tuval kullanmak zorundayız’’
Yazıyı tuvalde kullanmaya başladığı zaman gerçek
sorgulamanın başladığını ve yazının resmi kavramsallaştırdığını söylemektedir.
Akademide formalist eğitim olduğunu ne yapman gerektiğini
ama nedenini söylemediğine değindi.
•İşlerinde
yazı kullanmaya başlamıştır. Çünkü bir felsefecinin de edebiyatçının da dil ile öğrendiğini
bunun yanılsamanın kuralı olduğunu düşünmektedir.
Tuvalin ötesindeki mantalite merakı onu bu yöne
sürüklemiştir.
Anlatmak istediklerinde resmin veya diğer plastik öğelerin
bir öneminin olmadığını sadece aracı olarak kullandığını söylemiştir.
‘’Fikrim için önemli olan neyse alıp kullanırım’’
Disiplinlerarası
geçişler o kadar kaygan ki o yüzden resim yapmıyorum yapmak da istemiyorum. O
başka bir dünyaya bakmak ben o dünyadan bakmıyorum.
Aklınızdaki figür de formdur.
Örneğin; Cezanne kavramsal alanı da açmıştır.
geometrik şekillerle görmek kavramsaldır fakat yine de
figürdür.
Atölye eğitimi tamamen görsel algı üzerinedir.
Mastır bitene kadar tuval ile hesaplaşmış. Grafikerlik
yaptığı dönemde pikaj yaparken renk ayrımı için kırmızı bant kullanılırmış bu
yüzden de işlerinde kırmızı bant kullanmıştır.
'Kış Bahçesi', 'Winter Garden', 2011
Beltaş – BTA enstalasyonları yapmaya başlıyor.
Memleketin kuruluşundan beri hakim olan derme çatma hale gönderme yapıyor.
‘’geçici fakat yüzyıl yok olmuyor.
Yapışmış bir lanet gibi’’
Bu yüzden işlerinde plastik bant ve
naylon kullanmayı seviyor.
Kaynak olmadığı için sorgulama evresinde
STT’ ye katılmıştır.
Bir kişinin iktidarında oluşan bir iktidar
haline dönüşmeye başlamasından dolayı gruptan ayrılmıştır.
‘‘Güncel sanat tamamen niyete bağlıdır.
Ekonomik göstergeler yükseldiği için güncel sanat da yükselmiştir.
Tüm refah ve sıkıntılı dönemlerde soyut
sanat patlamıştır. İran ve Türkiye gibi doğu ülkelerinde yasaklar vardır bu
yüzden modern sanat tavan
yapmıştır.
Masa Üzerinde Koltuk Hatası
Geç kaldın
Boğucu Kültür
•
"EVvel mekân içinde"
Türk
sanatında kadının yerinin olmadığını bildiğimiz klasik sanat tarihini
reddettiğini bunu batılı heteroseksüel beyaz erkeğin yazdığını düşünüyor.
"EVvel mekân içinde"
Gülçin Aksoy, Gözde İlkin, Yesemin Nur Toksoy, Necla Rüzgar
Tamamen bir espri üzerinden ismini almıştır.
yardımlarından dolayı Gülçin Aksoy'a teşekkürler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder